קהל היעד שלך הוא נשים? שווקי בפינטרסט!
בעולם אליו רובנו נולדנו חברויות נבנו לאורך זמן, מחוויות משותפות, עבר משותף ותחומי עניין משותפים. אם נשאל את הילדים של היום, חברויות עשויות להיות גם דבר נזיל, נקודתי, לפעמים כלל לא אישי ובעל רבדי הכרות שונים.
לתוך העולם הזה, של חברויות משתנות, נכנסה רשת הפינטרסט – פחות אגוצנטרית מהפייסבוק, יותר ויזואלית מטויטר, והכי מתכתבת עם התקשורת הנשית של שיתוף.
פינטרסט היא רשת חברתית המורכבת מלוחות מודעות. לכל משתתפת מספר לוחות, המחולקים על פי נושאים, ובהם היא נועצת תמונות או משתפת תמונות שונות מהרשת (בפינטרסט אין צורך להיות חברים על מנת לחלוק מידע). כל אחת מציגה את עצמה בעזרת דימויים שונים. ומדוע "מציגה" ולא "מציג" ? מכיוון שבפינטרסט רוב נשי מוחלט!
השנה חוגגת פינטרסט (Pinterest) ארבע שנים להווסדה ולמרות שהיא עדיין רחוקה מההצלחה של פייסבוק, טוויטר או אינסטגרם, במונחים של מספר משתמשים, התוכן בה זוכה לחיי מדף ארוכים במיוחד, לתגובות, שיתופים ופרסומים רבים מאוד. מחקר שנערך ע"י חברת PIQUORA מצא כי נשים מהוות 75% ממשתמשי פינטרסט, מתוכן 68% בעלות השכלה גבוהה וכי 80% מהתכנים בפינטרנט זוכים לתגובה. נתונים מרשימים ביותר, אם קהל היעד של העסק שלך הוא נשים!
פינטרסט נתפסת גם כמקור מצוין להפניית לקוחות פוטנציאלים אל אתרים מסחריים. על-פי econsultancy, נעיצות של מוצרים, שכוללות תג מחיר, מושכות 36% יותר לייקים מכאלה ללא מחיר. באוגוסט 2013 השיקה פינטרסט פיצ'ר של התראות מחירים, לפיו אם משתמש נעץ מוצר מסוים אך לא רכש אותו, הוא יוכל לקבל התראה למייל כשהמחיר שלו יירד. פיצ'ר זה הוא חלק ממהלך גדול יותר שנקרא Rich Pins, במסגרתו עסקים יכולים לאפיין בנעיצות שלהם את זמינות המוצר במלאי, תמחור בזמן אמת וכן כפתור לרכישה מיידית של המוצר.
כמו כן, עד היום, עסקים בפינטרסט יכלו לפרסם פוסטים שקשורים למותג שלהם, רק בלוחות של המותג, אבל זה צפוי להשתנות בקרוב, כאשר פרסומות יועלו בפיד של פינטרסט, ועסקים יוכלו לקדם פוסטים בתשלום לכלל הגולשים ברשת החברתית, ולא רק לאלה שעוקבים אחריהם.
אם בחרת לשווק בפינטרנט את העסק שלך – להן מספר טיפים למתחילים:
אישור אתר – חשוב לעבור על שלבי אישור האתר בפינטרסט, על מנת שגוגל יזהה אותו ויקדם אותו ועל מנת שכל תמונה העולה מן האתר, תהיה משוייכת אליו באופן ישיר. האישור נעשה ע"י הכנסת קוד מיוחד לאתר.
בשונה מפייסבוק, פינטרסט לא מאפשרת לשלוח הצעות חברות, כך שיש צורך לחשוב על דרכים יצירתיות כדי להביא את תשומת לב הגולשים אליך. אחת מהדרכים היא שימוש ברשימות הדיוור שלנו. ניתן לשלב את Pinterest עם אסטרטגית השיווק בדוא"ל שלנו, כדי להגדיל את התנועה לערוץ שלנו בפינטרסט ולבנות את המודעות למותג.
לפינטרסט כלי סטטיסטיקות נהדרים המודדים את המדדים הבאים:
Most Recent – הנעיצות שאנשים נעצו מהאתר שלך לפינטרסט. הקלקה על הפין עצמו מאפשרת לראות מתי הוא ננעץ בדיוק וכמו כן – מאיפה הגיע.
Most Repinned – אילו פינים מקבלים הכי הרבה נעיצות. הקלקה על הפין עצמו: מאפשר לראות כמה פעמים הוא ננעץ בדיוק.
Most Clicked – אילו פינים נלחצים הכי הרבה. הקלקה על הפין עצמו: מאפשר לראות מאיפה הגיע
Export – מאפשר ייצוא של אקסל הנתונים ( סטטיסטיקה עד 100 פינים)