10 שאלות (ועוד 2 בונוס) עם בלה בסן

איך נראית הדרך לקריירה –ד”ר בלה בסן – מנהלת אגף החינוך בעיריית קריית אונו, עם מסלול קריירה עשיר ומעורר השראה.
מוזמנות לקרוא!

שם: ד"ר בלה בסן
גיל: 53
מצב משפחתי: נשואה +2

  1. כשאת חושבת על העתיד שלך – מה הדבר הראשון שקופץ לראש?
    מה שעולה מיד הוא הרצון להמשיך להשפיע ולהוביל תהליכים משמעותיים בתחום החינוך בקריית אונו, העיר בה אני מנהלת את אגף החינוך ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האשה, קידום יוזמות וחדשנות והכשרת דור העתיד של מנהיגים בתחומים שונים ומגוונים.
    כשאני מביטה קדימה, אני רואה את עצמי ממשיכה להיות שותפה פעילה ומובילה בעיצוב מדיניות חינוכית רחבת היקף. השאיפה היא, שקריית אונו תהפוך להיות עיר ממנה באים ללמוד על תהליכים בתחום החינוך והערכים.

  2. ⁠איזה מקצוע או תחום תמיד סקרן אותך – ולמה דווקא הוא?
    מגיל צעיר ידעתי שאעסוק בתחום החינוך ואהיה מורה, ואכן, לאור הנתונים הגבוהים שהיו לי לקראת הגיוס, יכולתי לבחור את התחום בו אשרת, ואכן בחרתי לשרת כמורה חיילת בדרום הארץ. בגיל 21 חינכתי כיתה לראשונה, בגיל 24 הייתי חברת צוות ניהול ובגיל 27 יצאתי לקורס ניהול. בגיל 36 הייתה לי הזכות לקבל את ניהול בי"ס לאמנויות ע"ש גורדון בהרצליה.
    לאחר כמעט שני עשורים של ניהול בתי ספר, עברתי לנהל את אגף החינוך של קריית אונו, מתוך הכרה עמוקה, שהגיע הזמן להשפיע ברמת עיר על החינוך, שכן, אני מאמינה, שהמרחב החינוכי מאפשר שינוי של החברה בישראל. החינוך מאפשר מתן כלים, מיומנויות וערכים רבים לקידום חברה איכותית, שוויונית ופלורליסטית. אני מאמינה, שדרך חינוך איכותי ניתן להרחיב אופקים, לטפח חשיבה ביקורתית ולקדם שוויון הזדמנויות. תחום החינוך בעיני הוא ייעוד, המחייב רמה גבוהה של אחריות מוסרית, מקצועית ואנושית.

  3. מה את אוהבת לעשות שמרגיש לך ממש שלך?
    להאזין לשירי לאדינו (ספרדית יהודית), לקרוא ולשמוע מערכונים בלאדינו, השפה אותה שמעתי בבית סבתי. זוהי שפה המחברת בין תרבות, מנהגים ופולקלור של בית הורי, יוצאי עדות הבלקן.
    גדלתי בבית יהודי-ספרדי, בו הורי, יוצאי טורקיה, דיברו עברית. בביתנו נשמעה הלאדינו לעיתים רחוקות ועם השנים, עלה בי הצורך לחזור לשמוע את צלילי השפה הנפלאה הזו. בזכות הלאדינו, יצאתי למסע מחקרי במכון סלטי לחקר הלאדינו באוניברסיטת בר-אילן, מסע אליו צללתי שנים רבות והמסקנות אודות השפה ותרבות הלאדינו מרתקים ממש.

  4. איזו דמות בחיים שלך נתנה לך השראה לחשוב רחוק?
    לאורך חיי, היו המון דמויות משמעותיות, בין אם מורים שתמיד כיוונו אותי לראות רחוק, מנהלים שהאמינו בי בשנות העשרים שלי, וראשי ערים כדוגמת יעל גרמן, ראש עיריית הרצליה, עיר בה ניהלתי בית ספר לאמנויות, שלימדה אותי על אודות חזון ומימושו, שיוויון הזדמנויות ושיוויון מגדרי.

  5. איך בחרת מה ללמוד? לפי מה החלטת מה מתאים לך?
    בחרתי ללמוד ולהעמיק בתחום החינוך משום שרציתי לעשות שינוי ולהשפיע על דור העתיד. אני מעמיקה בתחומי דעת המאפשרים לי ערוצי ידע הבנה חדשים, אך חשוב לי גם להבטיח שהתכנים ילוו ביכולת יישומית, שתאפשר לי להטמיע אותם בתהליכים שאני מובילה. הבחירה בלימודים משמעותית כחלק מהתפתחות אישית ומהווה דוגמה אישית לסובבים אותי.
    בד בבד עם העיסוק בתחום החינוך, במהלך השנים בחרתי להעמיק בתחום תרבות הלאדינו (ספרדית-יהודית) ושפתה ואף כתבתי על כך דוקטורט בהנחיית פרופ' שמואל רפאל, ראש מכון סלטי לחקר הלאדינו.

  6. מה הדבר שהכי עוזר לך להאמין בעצמך כשאת מתלבטת?
    במצב כזה אני מתייעצת עם בני המשפחה שלי, עם בעלי חיים ושני בני, אופק ואופיר. ההתלבטות מאפשרת לנו לבחון ולנתח את המצב והם מסייעים לי בתהליך קבלת ההחלטות שלי. יש לי כמה חברות נפש, איתן אני מתייעצת בעת הצורך.

  7. איך את מדמיינת יום עבודה שהוא מושלם בשבילך? מה יש בו?
    יום עבודה מושלם הוא יום ללא תקלות מיוחדות, יום בו אני יכולה לפגוש את עובדי אגף החינוך המעולים של קריית אונו לחשיבה, תכנון ועשייה מתמדת להמשך קידום מצויינות בעיר, לפגוש בצהריים את המנהלים המצויינים וצוותי החינוך של העיר לסדנת העצמה ולסיים במפגש אסטרטגי עם ראש העיר, מיכל רוזנשיין. תורת החיבורים, הסינרגיה המשותפת, משמעותית לקידום יחסים ותהליכים ברמה האישית ובעבודה. חשוב לזכור כמה עוצמות יש ביחד, בעין הטובה, בעשייה מתמדת מתוך הודיה והוקרה.

  8. בקצרה – מה החלום שלך?
    החלום שלי להקים מרכז מצויינות ייחודי לנוער וצעירים בתחום הרטוריקה, היזמות והעתידנות.

  9. מה למדת על עצמך בשנה האחרונה שיכול לעזור לך גם בעתיד?
    בשנה האחרונה, בשעה בה מדינת ישראל נמצאת במלחמה מתמשכת, למדתי על עצמי, שהכלים של הקשבה אמפטית משמעותיים מאד.הבנתי שהכל יכול להשתנות בבת אחת, כפי שקרה למשפחות רבות מהשבעה באוקטובר וכמה חשוב לחזק את החוסן שלי ושל האחרים.

  10. איזו מיומנות או תכונה את חושבת שחשוב לפתח כבר עכשיו?
    אני רואה חשיבות רבה בפיתוח מיומנויות של גמישות מחשבתית וחדשנות, לצד חיזוק החוסן האישי והיכולת לנהל תהליכים מורכבים ברגישות ובתבונה. בעולם משתנה, עלינו לפתח יכולת הסתגלות לשינויים מהירים.
    אני מאמינה שחדשנות אינה רק טכנולוגיה – היא דרך חשיבה, והיא דורשת סקרנות, פתיחות, ויכולת לראות מעבר למוכר ולקיים. חשוב להיות מוכנים ללמוד דברים חדשים ולהתאים את עצמנו למציאות המשתנה.

  11. מה את מקווה שיגידו עלייך במקום שבו תעבדי בעתיד?
    אני מקווה שיאמרו עליי שאני מנהיגה ערכית, מעוררת השראה, שהובילה שינויים עמוקים מתוך ראייה מערכתית, מקצועיות, אהבת אדם ורגישות לאחר.

  12. אם היית יכולה להתנסות ליום אחד בכל תפקיד שתרצי – במה היית בוחרת ולמה?
    הייתי שמחה להיות ליום אחד להיות בעלת בית מחסה לנערות ולנערים חסרי עורף משפחתי, הזקוקים לתמיכה והכוונה, פוגשת אותם, משוחחת איתם ויחד איתם וצוות מקצועי בונה להם מסלול חיים מחדש.

חינוך לקריירה

מה בין בית ספר לבין עולם העבודה? לכאורה, מדובר בשני עולמות מנותקים שלא נפגשים. אנו רגילות לראות בבית הספר שלב בחיים, תקופה שבה זקוקים למסגרת,

לקריאה >