"אחרי החגים יתחדש הכל…"

"אחרי החגים יתחדש הכל…"

בניגוד לשיר הקליט, אנחנו לא בטוחות שהכל יתחדש מיד אחרי החגים, אבל זהו בהחלט זמן טוב לחדש את תהליך חיפוש העבודה – ארגונים חוזרים לשגרת העבודה, הגיוסים מתחדשים והדלתות נפתחות שוב.
קל להניח שאחרי תקופת החגים, תהיה הצפה של משרות פתוחות ולכן גם אין טעם להתאמץ… המשרות כבר ימצאו אותנו.
ובכן, לא.
משרות לעולם לא מוצאות אותנו, אלא אנחנו צריכות לחפש אותן, וכמונו מאות אלפי מחפשי ומחפשות עבודה אחרים.
זה אולי מעייף, זה בהחלט לא פשוט, אבל זה הכרחי – תהליך חיפוש העבודה הוא עבודה בפני עצמה. כך אנחנו צריכים להסתכל עליו  – חיפוש אפקטיבי של עבודה חדשה הוא למעשה העבודה הנוכחית שלנו כרגע.
עבודה הדורשת מאיתנו ללכת במספר מסלולים בו זמנית וביניהם, זיהוי המשרות המתאימות, מציאת הערוצים בהם הן מפורסמות ושיווק עצמי. במהלך החיפוש צריך לעבוד במקביל על כל המסלולים.

זיהוי משרות מתאימות

בעולם העבודה הדינאמי, הגדרות התפקיד משתנות תדיר והתפקיד אותו אתן מחפשות עשוי 'להתחפש' לתפקיד אחר עם הגדרת תפקיד שונה.
כדי להבין מה בדיוק את מחפשת, תצטרכי לעבור על התפקידים שביצעת, לפרק אותם לפרטי פרטים, לשלוף מילות מפתח משמעותיות ולחפש את המשרות על פי מילות מפתח אלה. החיפוש יכול להתבצע במנוע החיפוש של גוגל, במנועי חיפוש מוכווני משרות (דוגמת indeed) וכמו גם באתרי הדרושים השונים.
לאחר שזיהית כיצד מוגדרת המשרה שאת מחפשת על כל נגזרותיה, תוכלי לעבור לשלב הבא.

מציאת הערוצים בהן מפורסמות המשרות הרלוונטיות

בעולם חיפוש העבודה, קיימת קשת רחבה של ערוצי גיוס – רשתות חברתיות, אתרי דרושים (גנריים או ייעודיים לתחומי התמחות מסוימים), מאגרי חברות, עמודי משרות של החברות המגייסות ואתרים של מגייסים עצמם (חברות השמה, הד האנטרים ומגייסים פרילנסרים). בתחומים שונים, יבלטו ערוצים שונים ולכן עלייך לבחור מבניהם את המקומות בהם נמצאות המשרות הרלוונטיות עבורך ובמקביל לתחזק את הערוץ השלישי.

שיווק עצמי

במקביל לאיתור המשרות ופניה אל המגייסים, ישנו מסלול הכרחי נוסף – השיווק העצמי.
בזכות הרשתות החברתיות, את יכולה לוודא שאת נוכחת! וכך גם לשווק את יכולותייך אל מול מגייסים פוטנציאלים.
ברשתות החברתיות תוכלי לשתף מהידע המקצועי שלך, בין אם על ידי שיתוף של חומרים שכתבת או על ידי שיתוף חומרים שפרסמו אחרים הנמצאים בתחום העיסוק שלך.
תוכלי גם להשתתף בדיונים בתחום העיסוק בתוך קבוצות רלוונטיות ולהציג את ה'אני המקצועי' שלך בכל הפלטפורמות. החשיבות של השיווק העצמי בתקופת החיפוש היא עצומה! היא קריטית גם בכדי שמגייסים יוכלו לזהות אותך ולפנות אליך וגם בשל העובדה שלאחר שקורות החיים שלך התקבלו, סביר להניח שהמגייסים יחפשו אותך ברשת – שם הם ימצאו את הפרסונה המקצועית שלך.

ערכת החיפוש שלך – כיצד להיערך?

  • קורות חיים מדויקים ומתואמים למשרות אליהן את מכוונת
  • איתור ערוצי חיפוש ושמירתם (אתרי דרושים, מנועי חיפוש, קבוצות רלוונטיות ברשתות חברתיות)
  • 'ניקוי' הפרופילים שלך ברשתות חברתיות רלוונטיות והפיכתם למקצועיים
  • עריכת רישום של חברות וארגונים פוטנציאליים ומעקב אחר עמודי המשרות באתרים שלהם
  • הכנת 'נאום מעלית' – מספר מילים המתארות מי את, מה את מחפשת ומה הערך המקצועי המוסף שלך
  • הבנה מעמיקה של 'סיפור הקריירה' שלך

חשוב לזכור שחיפוש עבודה הוא עבודה לכל דבר.
אם הוא מתנהל נכון, הוא יכול להיות אחת העבודות המרתקות שיצא לך לעסוק בהן.

קבלי מאיתנו את הצ'קליסט המלא לחיפוש עבודה, שיעזור לך לחפש עבודה בצורה אפקטיבית.

בהצלחה!

מהפכת הנוודות הדיגיטלית -בשורה לארגונים ולעובדות

בעידן שבו המשרד כבר איננו רק ארבעה קירות וכיסא סטנדרטי, הנוודות הדיגיטלית צוברת תאוצה כמודל עבודה חדשני.
מדובר בסגנון חיים שבו עבודה מתבצעת מרחוק באמצעות טכנולוגיה – תוך כדי ניידות גיאוגרפית, בארץ או ברחבי העולם. זה יכול להיות שבוע בגליל, חודש בפראג, או יום עבודה קבוע בבית הקפה השכונתי.

לקריאה >

10 שאלות עם תום אלרום

לפעמים מה שנראה כמו אילוץ הופך להזדמנות לשינוי גדול בחיים. ככה זה היה אצל תום – אימא חד הורית שהעבירה את חייה מתל אביב להודו, והפכה את המסע הזה לקריירה חופשית ומלאת השראה. איך זה מרגיש באמת לחיות בדרך הזו, אילו אתגרים ויתרונות פוגשים בדרך, ומה היא ממליצה לנשים שחולמות לעשות את הצעד הזה בעצמן?

לקריאה >

גם בלי כדור בדולח

את חושבת על העתיד של ילדיך? איך את רואה אותם משתלבים בעולם העבודה? הורים רבים מכוונים את ילדיהם לעבר קריירה יציבה, קריירה שיש בצידה פרנסה גבוהה ובטוחה. לכאורה, יש בכך הגיון רב, או לפחות היה בעבר. היום אנחנו יודעים שעולם העבודה איבד מהיציבות שלו. דו"ח"The Future of Jobs" , של הפורום הכלכלי העולמי, מנבא שכ-65% מהילדים שלומדים היום בבית הספר, יעסקו בעתיד במקצועות שעדיין לא קיימים. המשתנה הזה מוסיף הרבה מתח ובלבול למשוואת הקריירה העתידית – איך נכוון את ילדינו לבחור במקצוע מסויים, אם אנחנו לא יודעים מה צפוי למקצוע הזה בעתיד?

לקריאה >