"אחרי החגים יתחדש הכל…"

"אחרי החגים יתחדש הכל…"

בניגוד לשיר הקליט, אנחנו לא בטוחות שהכל יתחדש מיד אחרי החגים, אבל זהו בהחלט זמן טוב לחדש את תהליך חיפוש העבודה – ארגונים חוזרים לשגרת העבודה, הגיוסים מתחדשים והדלתות נפתחות שוב.
קל להניח שאחרי תקופת החגים, תהיה הצפה של משרות פתוחות ולכן גם אין טעם להתאמץ… המשרות כבר ימצאו אותנו.
ובכן, לא.
משרות לעולם לא מוצאות אותנו, אלא אנחנו צריכות לחפש אותן, וכמונו מאות אלפי מחפשי ומחפשות עבודה אחרים.
זה אולי מעייף, זה בהחלט לא פשוט, אבל זה הכרחי – תהליך חיפוש העבודה הוא עבודה בפני עצמה. כך אנחנו צריכים להסתכל עליו  – חיפוש אפקטיבי של עבודה חדשה הוא למעשה העבודה הנוכחית שלנו כרגע.
עבודה הדורשת מאיתנו ללכת במספר מסלולים בו זמנית וביניהם, זיהוי המשרות המתאימות, מציאת הערוצים בהם הן מפורסמות ושיווק עצמי. במהלך החיפוש צריך לעבוד במקביל על כל המסלולים.

זיהוי משרות מתאימות

בעולם העבודה הדינאמי, הגדרות התפקיד משתנות תדיר והתפקיד אותו אתן מחפשות עשוי 'להתחפש' לתפקיד אחר עם הגדרת תפקיד שונה.
כדי להבין מה בדיוק את מחפשת, תצטרכי לעבור על התפקידים שביצעת, לפרק אותם לפרטי פרטים, לשלוף מילות מפתח משמעותיות ולחפש את המשרות על פי מילות מפתח אלה. החיפוש יכול להתבצע במנוע החיפוש של גוגל, במנועי חיפוש מוכווני משרות (דוגמת indeed) וכמו גם באתרי הדרושים השונים.
לאחר שזיהית כיצד מוגדרת המשרה שאת מחפשת על כל נגזרותיה, תוכלי לעבור לשלב הבא.

מציאת הערוצים בהן מפורסמות המשרות הרלוונטיות

בעולם חיפוש העבודה, קיימת קשת רחבה של ערוצי גיוס – רשתות חברתיות, אתרי דרושים (גנריים או ייעודיים לתחומי התמחות מסוימים), מאגרי חברות, עמודי משרות של החברות המגייסות ואתרים של מגייסים עצמם (חברות השמה, הד האנטרים ומגייסים פרילנסרים). בתחומים שונים, יבלטו ערוצים שונים ולכן עלייך לבחור מבניהם את המקומות בהם נמצאות המשרות הרלוונטיות עבורך ובמקביל לתחזק את הערוץ השלישי.

שיווק עצמי

במקביל לאיתור המשרות ופניה אל המגייסים, ישנו מסלול הכרחי נוסף – השיווק העצמי.
בזכות הרשתות החברתיות, את יכולה לוודא שאת נוכחת! וכך גם לשווק את יכולותייך אל מול מגייסים פוטנציאלים.
ברשתות החברתיות תוכלי לשתף מהידע המקצועי שלך, בין אם על ידי שיתוף של חומרים שכתבת או על ידי שיתוף חומרים שפרסמו אחרים הנמצאים בתחום העיסוק שלך.
תוכלי גם להשתתף בדיונים בתחום העיסוק בתוך קבוצות רלוונטיות ולהציג את ה'אני המקצועי' שלך בכל הפלטפורמות. החשיבות של השיווק העצמי בתקופת החיפוש היא עצומה! היא קריטית גם בכדי שמגייסים יוכלו לזהות אותך ולפנות אליך וגם בשל העובדה שלאחר שקורות החיים שלך התקבלו, סביר להניח שהמגייסים יחפשו אותך ברשת – שם הם ימצאו את הפרסונה המקצועית שלך.

ערכת החיפוש שלך – כיצד להיערך?

  • קורות חיים מדויקים ומתואמים למשרות אליהן את מכוונת
  • איתור ערוצי חיפוש ושמירתם (אתרי דרושים, מנועי חיפוש, קבוצות רלוונטיות ברשתות חברתיות)
  • 'ניקוי' הפרופילים שלך ברשתות חברתיות רלוונטיות והפיכתם למקצועיים
  • עריכת רישום של חברות וארגונים פוטנציאליים ומעקב אחר עמודי המשרות באתרים שלהם
  • הכנת 'נאום מעלית' – מספר מילים המתארות מי את, מה את מחפשת ומה הערך המקצועי המוסף שלך
  • הבנה מעמיקה של 'סיפור הקריירה' שלך

חשוב לזכור שחיפוש עבודה הוא עבודה לכל דבר.
אם הוא מתנהל נכון, הוא יכול להיות אחת העבודות המרתקות שיצא לך לעסוק בהן.

קבלי מאיתנו את הצ'קליסט המלא לחיפוש עבודה, שיעזור לך לחפש עבודה בצורה אפקטיבית.

בהצלחה!

נשים במלחמה 

המצב כיום מביא איתו אתגרים שלא הכרנו: נשים משלבות בין קריירה לבית בתנאים בלתי אפשריים ונאלצות להתמודד עם ירידה בהכנסות ופגיעות בשוק העבודה. יחד עם זאת, הסולידריות הנשית נוכחת בכל הכוח, לצד יוזמות תמיכה חדשות. מוזמנות לקרוא עוד על המצב והפתרונות במאמר המלא.

לקריאה >

10 שאלות עם תחיה בן צור

כשהייתה ילדה, היא חלמה על מסעות ברחבי העולם ולא דמיינה שתהפוך למנהיגה בתעשייה. היא מוצאת השראה בציורים של פרידה קאלו, לומדת משגיאות העבר וממשיכה בכל הכוח גם בתקופות מאתגרות. אם הייתה יכולה לחזור אחורה בזמן, היא הייתה ממליצה לעצמה לסמוך על האינטואיציה שלה ולא לפחד לדרוש את מקומה. קבלו את תחיה בן צור – ראיון מלא באומץ, תובנות ועמידה נחושה על עקרונות.

לקריאה >

נשים חרדיות בעולם העבודה

אנו רגילות להתייחס לעולם העבודה כזירה א-דתית. עולם העבודה, כמובן, מורכב מבני ובנות דתות שונות על קשת רחבה של חילוניות-דתיות, אך כמעט ולא נהוג לשוחח על דת ואמונה בהקשרים תעסוקתיים. בשנים האחרונות, אנו עדות לשינוי מהותי שמתרחש ומוסיף היבטים חדשים לשיח על נשים בעולם העבודה – השתלבותן של נשים חרדיות במגוון רחב של תפקידים ותחומים.

לקריאה >