הקמת חנות וירטואלית? 5 טיפים שיגבירו עבורך את המכירות

נשים רבות גילו לאחרונה את היתרונות של להיות שכירה ועצמאית גם יחד. להמשיך בעיסוקן ובקריירה אותה הן מטפחות לאורך שנים, ובמקביל, בשעות הפנאי, לטפח עסק קטן לצורכי מימוש עצמי והכנסה נוספת (לפרטים נוספים בנוגע ליוזמה "גם שכירה גם עצמאית" את מוזמנת להתרשם מהקורס).

לא מעט מהעסקים של נשים אלו, הם עסקים המצריכים מרחב מכירות וירטואלי כלשהו:

  • פתיחת חנות אישית בתוך אתר מכירות
  • הקמת אתר מכירה עצמאי
  • מכירה מתוך פלטפורמה לא ממותגת כגון איביי / אטסי / מרמלדה

הסטטיסטיקה מראה שבשנת 2014, 90% מהישראלים עשו לפחות קניה אחת דרך האינטרנט. פייפאל דיווחה על העברות כספים בגובה 6 מיליארד ₪ בעסקות דרך חנויות אינטרנטיות. אנשי המכירות של אתרי הקניות באינטרנט עובדים במרץ.  עם כל כך הרבה פוטנציאל ותחרות לא קלה כלל, ריכזנו עבורך מספר טיפים שיעשו את האתר שלך לנעים יותר לרכישה ויגדילו את פוטנציאל הרווח:

1. השלב הראשון – לשבור את חומת החשדנות. למרות נתוני הרכישות האינטרנטיות הרבות, ישנו אתגר עיקרי במכירות ברשת. החשדנות מפני נוכלות. ברשת אין מקום מוגדר, אינך יכולה לזהות את פני המוכר ואם אינך מותג מוכר – הבסיס לחשדנות יכול להיות רחב מדי. לכן המטרה הראשונה שלך היא לייצר קשר של אמון. מומלץ בחום להוסיף דף באתר המספר עליך, על העסק, דרכים נוספות בהן ניתן ליצור עימך קשר ואם תרצי להוסיף תמונה תרוויחי קשר אישי נוסף.

2. נסי להיזכר – מתי בפעם האחרונה קפצה עליך מוכרת בכניסה לחנות וביקשה ממך פרטים מזהים? לא קרה מעולם, נכון? זה לא קורה מכיוון שחנויות במרחב הפיזי הבינו שבין הכניסה לחנות ועד להרגשת הביטחון והתשלום ישנו תהליך הכרות והתאמה. לכן בחנויות אלו שואלים המוכרים במעמד הקניה, האם תרצי להצטרף למועדון כלשהו…

כך גם באתר האינטרנט שלך – אל תחסמי את המשך הגלישה באתר בדרישות למילוי פרטים, אל תחביאי את כפתור סירוב השארת הפרטים ואל תכפי על הלקוח/ה להשאיר פרטים מיותרים. האפשרות הטובה ביותר היא חלון צדדי המלווה את הגולש/ת לאורך הגלישה באתר ומציע קבלת הטבה או עדכון בהמשך להשארת הפרטים.

3. נכון, על מנת לבסס ולשכלל את השיווק שלך כדאי לך לדעת הכל על הלקוחות שלך. אם תדעי היכן הלקוח/ה עובד/ת תוכלי "לטרגט" מודעות פייסבוק לעובדים אחרים באותה חברה, תוכלי להצליב נתונים ולהנות מחשיפה חברתית גדולה יותר. אבל הדרך לעשות זאת היא עקיפה ואיטית. על מנת שלקוח/ה פוטנציאלי/ת ת/ימסור נתונים, עליך לבסס מערכת יחסים ולמוסס את חומת החשדנות הטבעית בפני חשיפה חד צדדית.

4. טפסים שאינם ברורים – חנויות אינטרנטיות, הסולקות אשראי, מחוייבות בפרוטוקול הצפנה המצריך טפסים שונים. מכיון שלעיתים קרובות שוכחים מנהלי האתר להוסיף הסברים לשדות המילוי, במקרה של טעות, הלקוח עומד מול טופס שאינו מאושר ללא חיווי מדוע נדחה הטופס. הוסיפי הסברים וחיווים בכל נקודה בה עלולים הגולשים להיתקע.

5. חיפוש נוח – גם אם הלקוחות הגיעו דרך גוגל בעזרת מילת חיפוש ספציפית, אין זה אומר שלא יוכלו למצוא באתר שלך מוצרים אחרים לרכישה. על מנת להקל את השיטוט באתר, כדאי להוסיף חלונית חיפוש לפי מילות מפתח, או לשוניות ברורות בהן יוכלו לחפש אופציות נוספות.

אם תרצי לקבל מידע נוסף, הכוונה והדרכה מקצועית בהקמת עסק קטן, נשמח לסייע לך!
עמותת נטע – המרכז לפיתוח קריירה 09-9587534

10 שאלות עם ענת רזיאל

במסע של קריירה עשירה בהישגים והשפעה, ענת רזיאל, מנטורית מובילה, מרצה ומנחת סדנאות, מצליחה לשלב בין חיי משפחה, אהבה לבעלי חיים ותשוקה לנתינה. בריאיון אישי

לקריאה >

השוויון כבר כאן? לא בדיוק.

השוויון כבר כאן, הכל בסדר. כמה פעמים שמעתן את המשפט הזה בשנים האחרונות?  נכון, אנחנו רואות יותר ויותר נשים בסביבות עבודה, שבעבר נתפסו כגבריות ונכון

לקריאה >

נשים במלחמה 

המצב כיום מביא איתו אתגרים שלא הכרנו: נשים משלבות בין קריירה לבית בתנאים בלתי אפשריים ונאלצות להתמודד עם ירידה בהכנסות ופגיעות בשוק העבודה. יחד עם זאת, הסולידריות הנשית נוכחת בכל הכוח, לצד יוזמות תמיכה חדשות. מוזמנות לקרוא עוד על המצב והפתרונות במאמר המלא.

לקריאה >