ניהול קהילה
גם אתן תוהות לפעמים מה עומד מאחורי הגדרות תפקיד מסוימות? אחד התפקידים הבוערים בשנים האחרונות הוא תפקיד ניהול הקהילה. אחד מהתפקידים האלה, שכל אחד מגדיר קצת אחרת. ואנחנו פה כדי לעשות לכן סדר.
ממה הכל התחיל? מהרשת, כמובן.
קהילות היו תמיד, הן התאגדו סביב תחומי ענין, מקומות עבודה, תחביבים, ספורט- קהילות. בשנים האחרונות, בעוד מרבית פעילות הפנאי עברה לרשתות החברתיות, קמו שם הקהילות ונולד הצורך לרכז אותן.
ארגונים הבינו שקהילה היא מקור שיווקי וטוב יעשו אם יקימו את הקהילות וינהלו אותן סביב המוצר או תחום העניין שלהם. וזה עובד.
אז יש לנו קהילה ויש לנו מטרה ארגונית ועכשיו צריך מישהי שתנהל את הקהילה, תשמור עליה ועל החברים בה, תכוון את התכנים באופן שישרת את מטרות הארגון ותהפוך את קבוצת האנשים לקהילה אמיתית.
תפקיד מנהלת הקהילה הוא למעשה תפקיד ממשפחת השיווק והמדיה הדיגיטלית. מנהלת קהילה היא מנהיגה, משווקת, מובילה, מכוונת. מנהלת קהילה היא "אם הבית" של הקהילה ומשמשת גם כאשת שיווק.
אופן העסקה –
אנו רואות את התפקיד הזה מיושם גם בתפקידי שכירות כחלק אינטגרלי מארגון וגם כפרילנס.
שכר –
טווח השכר רחב במיוחד בתחום הזה ומשתנה בהתאם לגודל הקהילה המנוהלת, לשנות הניסיון של מנהלת הקהילה ולאופן העסקה.
אפשר ללמוד את זה?
כן! אפשר ללמוד את זה, אבל מעבר לכל מה שיספקו הלימודים, מדובר על תפקיד שמצריך גם תבונה, כריזמה וכישורי מנהיגות.