10 שאלות עם יפה שושני

היא תכננה להיות רופאה, אבל ציון הפסיכומטרי גרם לה לשנות את דעתה.
היא הגיעה להייטק לשנתיים, נתקעה שם 14 שנה וחשבה שתישאר שם כבר לנצח, אבל אז היא פתחה מרכז טיפולי בילדים. גמישות מחשבתית זה השם השני שלה. קבלו את הראיון הכי גמיש עם יפה שושני! 

שם: יפה שושני
גיל: 50
מצב משפחתי: נשואה + 3

 

  1. מה עושה בחיים? 
    מטפלת רגשית בילדים מאותגרי קשב בגישת שתי החרבות, בעלת "הדוג'ו" – מרכז המסייע לילדים ובני נוער להתמודד עם קשייהם בעזרת אלמנטים מאומנויות הלחימה.
  2. מה רצית לעשות כשהיית ילדה?
    מכיתה ד' ועד כיתה י"ב רציתי להיות רופאה. אחרי שעשיתי פסיכומטרי הבנתי שזה יהיה קשה מדי, וגנזתי את הרעיון.
     
  3. 2-3 אבני דרך משמעותיות בחייך המקצועיים?
    אחרי הצבא התחלתי ללמוד ביולוגיה, כי חשבתי שאמצא תרופה לסרטן. אחרי שנה, הבנתי שהמעבדות פחות עושות לי את זה, ולקחתי שנה לחשוב מה אני רוצה לעשות. נסעתי עם משלחת לרוסיה ושם נפגשתי עם עולם החינוך הבלתי פורמלי, והתאהבתי בו. בסיום השנה נרשמתי ללימודי חינוך. קצת אחרי, פקד אותי משבר גדול בתחום הזוגי בחיי, אחריו הרגשתי צורך לעשות restart. זה היה בדיוק בשנת 2,000, וכולם נהרו להייטק. גם אני עשיתי קורס הסבה ונכנסתי לעבוד בחברת הייטק. תכננתי להישאר שם שנתיים ומשם לחזור לחינוך, אבל השנתיים הפכו לשתים עשרה שנים. חשבתי שכבר לא אצליח לצאת משם ולכן החלטתי ללכת ללמוד משהו בשביל הנשמה. פגשתי את רמי כץ, פסיכולוג התפתחותי המתמחה בויסות חושי ובהשפעתו על הלמידה. אחרי שנתיים של לימודים, בדיוק לפני עשור, עזבתי את ההייטק ופתחתי ביחד עם שותף את הדוג'ו, שם אני נמצאת עד היום.
     
  4. מה הטעות הכי גדולה שעשית במהלך דרכך המקצועית?
    אני פחות מתחברת למושג "טעות". טעות לתפיסתי היא לא אסון אלא הזדמנות ללמידה, לצמיחה ולתיקון. יש ביטוי שאני מאמינה בו שאומר: win or learn. מכל טעות שעושים אפשר ללמוד ולהתפתח.
     
  5. אם היית פוגשת היום את עצמך בגיל 16, איזו עצה הייתי נותנת לעצמך?
    לא להיות רצינית כל כך, וגם ששום דבר הוא לא סופי. אפשר תמיד לשנות ולהשתנות.
  6. מה מרגיע אותך אחרי יום ארוך?
    דברים ש"מכבים" לי את המח. משחקי מחשב שהתמכרתי אליהם, סדרת טלויזיה, כל דבר שגורם לי לא לחשוב כל כך הרבה ולא לשמוע את עצמי. 
  7. מה המצפן שלך שמורה לך את הדרך והכיוון?
    יש לי מן נייר לקמוס שמכוון אותי. אני תמיד שואלת את עצמי מה הייתי עושה אם הייתי זוכה בהמון כסף בהגרלה. כשעבדתי בהייטק, התשובה היתה ברורה. הייתי בורחת משם ברגע שהכסף היה נכנס לבנק, ואת מכתב ההתפטרות הייתי שולחת מאיזה אי רחוק. היום, אני מדמיינת איך הייתי משקיעה את הכסף בפיתוח העסק. זה מאשר לי שאני במקום הנכון מבחינה מקצועית.
  8. עם מה את נרדמת בלילה?
    יש ימים שאני מגיעה למיטה כל כך מותשת, שאני נרדמת מיידית. אם לא – אני נרדמת או עם טלויזיה, או עם חלום שאני מכינה לעצמי: מן סיפור שאני רוצה להיות בו. 

 מסר לאומה:
אנו לא תמיד שמים לב לכך, אבל אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה בסדר גדול של מהפכת הדפוס והמהפכה התעשייתית. אני מתכוונת למהפכה הדיגיטלית. זו תקופה סופר מאתגרת, ולדעתי, אנשי חינוך צריכים לחשוב היטב איך להתמודד עם המהפכה הזו. יש עקרונות מסוימים שלעולם לא ישתנו, אבל אנחנו צריכים להתאים את עצמנו אליהם. זה האתגר שלנו, אנשי החינוך והטיפול. זה קשור בעיני גם לנושא הגיליון. אם פעם, גמישות מחשבתית היתה נחלתם של כמה "חתולי רחוב", בעוד מרבית האוכלוסייה היתה צריכה להיות יחסית מקובעת, הרי שהיום כולם צריכים להיות קצת חתולי רחוב, ולהסתגל לעולם עתיר בשינויים. אם פעם חתול רחוב היה מושג שלילי, הרי שהיום הוא נדרש.  

 

 

 

מהפכת הנוודות הדיגיטלית -בשורה לארגונים ולעובדות

בעידן שבו המשרד כבר איננו רק ארבעה קירות וכיסא סטנדרטי, הנוודות הדיגיטלית צוברת תאוצה כמודל עבודה חדשני.
מדובר בסגנון חיים שבו עבודה מתבצעת מרחוק באמצעות טכנולוגיה – תוך כדי ניידות גיאוגרפית, בארץ או ברחבי העולם. זה יכול להיות שבוע בגליל, חודש בפראג, או יום עבודה קבוע בבית הקפה השכונתי.

לקריאה >

10 שאלות עם תום אלרום

לפעמים מה שנראה כמו אילוץ הופך להזדמנות לשינוי גדול בחיים. ככה זה היה אצל תום – אימא חד הורית שהעבירה את חייה מתל אביב להודו, והפכה את המסע הזה לקריירה חופשית ומלאת השראה. איך זה מרגיש באמת לחיות בדרך הזו, אילו אתגרים ויתרונות פוגשים בדרך, ומה היא ממליצה לנשים שחולמות לעשות את הצעד הזה בעצמן?

לקריאה >

גם בלי כדור בדולח

את חושבת על העתיד של ילדיך? איך את רואה אותם משתלבים בעולם העבודה? הורים רבים מכוונים את ילדיהם לעבר קריירה יציבה, קריירה שיש בצידה פרנסה גבוהה ובטוחה. לכאורה, יש בכך הגיון רב, או לפחות היה בעבר. היום אנחנו יודעים שעולם העבודה איבד מהיציבות שלו. דו"ח"The Future of Jobs" , של הפורום הכלכלי העולמי, מנבא שכ-65% מהילדים שלומדים היום בבית הספר, יעסקו בעתיד במקצועות שעדיין לא קיימים. המשתנה הזה מוסיף הרבה מתח ובלבול למשוואת הקריירה העתידית – איך נכוון את ילדינו לבחור במקצוע מסויים, אם אנחנו לא יודעים מה צפוי למקצוע הזה בעתיד?

לקריאה >